Search This Blog

My Blog List

Wednesday, December 16, 2009

Pencinta Damai Berkarya: ON MY GRADUATION DAY versi Melayu

Hari ini hari bersejarah
Petang ini petang yang dinanti
Aku dijanjikan segulung scroll
Yang sudah lama ku impi.

Petang ini hujan turun
Rahmat-Nya membasahi sore
Namun tidak kuhiraukannya
Kerana aku terlalu mensyukuri
Hari yang berbahagia ini.

Pabila scroll berada ditangan
Rasminya aku sebagai graduan
Dengan jemari ku bergetar
Dengan peluh jantan membasahi
Inginku melonjak keriangan
Tapi tak berani Setakat dalam hati
He...he...he...
Kalaulah aku boleh melompat seperti kangaroo
Akan bergegar pentas itu
Nanti yang malu hanyalah aku.

Muaahhaaahhhaaa....


ROY AZLAN ACHMAD
*Tidak dibenarkan menyalin semula dalam sebarang bentuk kreatif tanpa kebenaran

No comments:

Post a Comment