Search This Blog

My Blog List

Sunday, January 24, 2010

Satu Abad Yang Begitu Bermakna



Sudah 10 tahun aku mendirikan rumah tangga. Tidak dinafikan berbagai asam garamnya telah pun kurasai. Suka dan duka, nestapa dan cinta. Banyak pengalaman yang menjadikan aku lebih matang dikala hampir melewati pertambahan umur pada tahun ini, jika diizinkan Tuhan. Iyalah...sejak dari badanku masih kurus, letaklah apa pakaian sekalipun, insyallah akan tetap tampak ok. Sehingga kini badan semakin bulat, kulit leher pun sudah mula berketak-ketak. Kedut kulit pun dah mula kenampakan. Age is catching up.

Namun, jiwa aku tetap muda. Aku mengharapkan sekurang-kurangnya itulah salah satu modal utama yang aku ada untuk terus menyegarkan persahabatan dan pertalian antara kami - suami dan isteri; selain daripada kualiti kepimpinanku ke atas keluarga ini. Setakat ini aku bersyukur dibekalkan dengan seorang puteri yang sering menghiburkan setiap kali aku pulang dari kerja. Aku bersyukur kerana aku masih hidup untuk terus menghirup udara kenikmatan yang Tuhan berikan ini. Insyallah, masih ada masa untuk aku terus berbakti kepada diriku, keluargaku dan masyarakat disekelilingku. Dan masih ada masa untukku terus memasak - dari air tangan seorang suami dan bapa bagi merasai kenikmatan hidup berkeluarga.

Wallahualam.

No comments:

Post a Comment