Search This Blog

My Blog List

Tuesday, December 15, 2009

Blog Pertama

Inilah pertama kalinya aku mempunyai blog sendiri. Entah mengapa tergerak hati ini untuk membuka blog ini. Mungkin setelah membaca beberapa blog para sahabat, maka ilham itu hadir.

Yang dapat aku perhatikan, rata-rata di dalam bloglah orang menyampaikan isi hati mereka samada baik atau buruk, dan di dalam blog jugalah orang bertabligh (menyampaikan), yakni berkongsi ilmu samada secara langsung ataupun tidak. Dalam sedar atau tidak, para penulis blog meluahkan pendapat-pendapat dan tentang sesuatu yang mereka alami. Sekurang-kurangnya pengalaman mereka boleh dijadikan teladan mahupun sempadan buat kita semua.

Apapun, ini adalah perkembangan positif buat diri aku. Aku dapati semakin ramai orang yang menulis dengan kehadiran kemudahan blog ini. Satu trend yang baik, aku fikir. Selama mana ia mampu bertahan, wallahualam.

Kebebasan? Mungkin aku akan berpegang kepadanya. Mungkin ini adalah salah satu platform terbaik buat aku melebarkan semangat ini. Segalanya mungkin...

No comments:

Post a Comment