Search This Blog

My Blog List

Thursday, December 24, 2009

Pencinta Damai Berkarya : AKU WANITA

Aku wanita
Yang sudah terbiasa
Dibelai dan dipeluk
Dicium dan dimanja
Sejak lahir ke muka bumi ini.

Peribadi ini
Teguh berpendirian
Cekal hati dan berani
Kental jiwa dan tegas
Bak kesatria muslimah
Yang berjuang di medan peperangan.

Aku wanitaWajahku manis dan ayu
Bertudung sungguh sopan
Tumitku, tapak dan jemari kakiku sentiasa tertutup
Yang hanya layak dilihat suami
Lenggok jalanku kemas ciri wanita impian
Tubuhku lampai, kemas dan mantap
Tidak menggiur tetapi cukup menggoda
Yang akan ku serahkan seluruhnya serta dinikmati
Oleh seseorang yang halal bagiku.

Namun, sejujurnya aku hanya wanita biasa
Yang inginkan kasih sayang dan peluk cium
Serta bimbingan dan kepimpinan seorang lelaki
Yang sanggup menenangkan jiwaku dikala aku menangis
Dan sanggup melayan kerenahku ketika rajukku
Yang akan mempertahan aku tatkala aku difitnah
Yang akan membaja diriku ketika suburku
Yang mampu menjadi bapa mithali kepada anak-anak yang bakal kulahirkan
Yang menjadi raja mulia bertakhta dihatiku
Yang akan menjaga dan menemaniku ketika aku terlantar tidak bermaya
Yang akan menyuap makanan ke dalam mulutku bila tangan ini tidak mampu mengangkat
Yang mampu menangkis egoku dikala aku terlupa diri
Dan bertanggungjawab serta boleh membantuku menjaga kedua ibu dan bapaku
Apabila mereka semakin tua dan lemah.

Aku wanita
Punyai harapan yang tinggi
Moga diri dikasihi
Agar dapat kuberi
Cinta yang sejati.

Aku wanita
Yang ada cinta dihati.


ROY AZLAN ACHMAD
*Tidak dibenarkan menyalin semula dalam sebarang bentuk kreatif tanpa kebenaran

No comments:

Post a Comment